Fitness voor de gezondheid van de vrouwen

vrouwen fitness

Fitness, spiermassa opbouwen en fitnessruimte work-outs heeft allang de traditionele mannenclubs voorbijgestoken. Met de hype rond conditie , gezondheid en een gezonde levensstijl, worden de meeste vrouwen ook lid van een of andere fitnessclub. Echter, mannen en vrouwen hebben verschillende behoeften op vlak van fitnessen.

Fitness voor de vrouwen richt zich speciaal op de spieren van de bovenrug. Het grootste deel van de oefeningen of work-outs zijn ontworpen voor de buikspieren. En vrouwen die net bevallen zijn maken hier gebruik van. Tegelijkertijd zorgen oefeningen op maat gemaakt voor de vrouwen gewoonlijk voor gewichtsverlies. En terwijl mannen de neiging hebben om zich te richten op de opbouw van spieren, zullen vrouwen zich meer toeleggen op het uitzicht van hun spieren. Krachttraining is belangrijk, zowel voor mannen als vrouwen.

Hier zijn er een paar dingen die er voor zorgen dat je er als vrouw veel beter uitziet, enkel en alleen door spiertraining.

Maak de prestaties van uw dagdagelijkse taken makkelijker met een fysiek sterk lichaam. Klusjes zullen vanaf nu aan veel makkelijker zijn, het optillen van uw kinderen, uw bestellingen van de supermarkt dragen of de was doen zullen een fluitje van een cent worden. Bijgevolg zullen de belasting van de spieren verminderden en zullen letsels uitblijven. Training kan de sterkte van vrouwen verhogen met 30 tot 50 procent.

Door training kan je vet verliezen tergelijkertijd. Krachttraining 2 tot 3 keer per week voor een periode van twee maanden kan leiden tot twee kilo spieren en een vermindering van 3,5 kilo vet. Hoe meer spieren en minder vet, des te sneller is het metabolisme, wat uiteindelijk betekent dat uw lichaam calorieën verbrandt sneller dan normaal.

Fitness tegen osteoporose : gewichttraining verhoogt de mineraaldichtheid van de wervelkolom die minder kans heeft op het risico om osteoporose te krijgen. Fitness tegen hart-en vaatziekten en diabetes. De verbetering van het gewicht verbetert de cardiovasculaire gezondheid door het verlagen van het slechte cholesterol en bloeddruk. Het verbetert ook de glucose-gebruik in het lichaam met 23 procent , wat dan weer op zijn beurt het risico op diabetes vermindert.

Op weg naar een gezond lichaam in een gezonde geest. Niet alleen bevordert het een gezonder lichaam, maar ze ontwikkelt ook een gezondere houding en een gezonder hart. Vrouwen die zich bezighouden met gewone krachttraining hebben meer vertrouwen, en een meer positieve kijk in het leven.

Dus hoe ga je aan de slag?

Voor diegenen die een zeer drukke levensstijl leiden , raad ik aan om gemotiveerd te zijn en het maken van een planning. Zodat je op regelmatige basis kan gaan fitnessen, dus een fitness-plan is een must om jezelf te doen slagen in je opzet. Het plan is de perfecte manier om fit te blijven. Maar voor de meeste is beginnen met wandelen op een normaal tempo een goede oefening. Leg de lat niet te hoog in het begin , en begin bij een aanvaardbare training. Een 10 tot 15 minuten lopen is een goede manier om te beginnen. Vooraleer je begint met trainen is het heel belangrijk om de belangrijkste spieren te stretchen. Bewerk je spieren aan de voorkant van je dijen. Strek je schouderspieren door recht op te staan en het rollen van de schouders naar achteren in een cirkelvormige beweging. En natuurlijk, vergeet niet om een goed dieet te volgen wanneer je begint met spiertraining. Een goede maaltijd doet veel aan het opbouwen van je spieren. Drink voldoende water om uitdroging te voorkomen.. Consumeer koolhydraten vooraleer je begint met uw work-out.

Voor mensen met gewrichts-en botaandoeningen, is het aan te raden om te gaan zwemmen want uit wetenschappelijke studie blijkt dat zwemmen een minder stressvolle activiteit is voor de spieren.

Maar het belangrijkste is, maak tijd voor uw training. Als je te druk bezig bent en geen tijd hebt om naar het fitnesscentrum te gaan , zorg er dan voor dat je dag is gevuld met voldoende lichamelijke activiteiten, zo blijf je bezig en ben je al goed onderweg om te trainen. Fitness voor vrouwen is de sleutel tot uw schoonheid!

Plaats een reactie