Fitness om je spiermassa op te bouwen

dumbbell zoals je ze kan kopen om thuis te trainenFitness voor Spieropbouw: een vergelijking van de fitnessapparaten van Free Gewichten

Krachttraining is uitstekend geschikt voor het ontwikkelen van verschillende spiergroepen, en er zijn tal van machines die u zullen helpen in uw fitness-regime. Je moet vergelijkingen maken tussen het gebruik van machines en vrije gewichten. Beide hebben voor-en nadelen zoals alles en het doel van het vergelijken is af te wegen welke het best voldoet aan uw conditie.

De meest recente productie van vrije gewichten is op grote schaal beschikbaar in de vorm van halters en dumbbells. Veel dumbbells zijn enkel gewicht, één stuk items. Sommige zijn eveneens ontworpen met halters. Het heeft een bar op het centrum en de gewichten zijn afneembaar. Zo hebt u de mogelijkheid om gewichten te veranderen. Dit is minder kostbaar, maar dit is wel tijdrovend als u na iedere oefening de gewichten moet vervangen.

Er zijn 2 soorten toestellen om te trainen. Je hebt enkele trainingstoestellen (gemaakt voor beweging) en fitnessapparaten waar je meerdere trainingsoefeningen kan op uitvoeren(verstelbaar voor het uitvoeren van diverse oefeningen).

 

een fitnesstoestel zoals je ze terugvindt in de fitnesscentra

Vrije gewichten zijn gunstig voor de versterking van het hele lichaam. Vaak is dit veel effectiever voor het trainen van je spiermassa. Oefeningen op vrije gewichten zijn eenvoudig te doen en dit kan je makkelijk thuis doen, daar voor hoef je in feite niet naar het fitnesscentrum te gaan. Je houdt de vrije gewichten vast tijdens het staan. Je hele lichaam is het gewicht aan het dragen dat is ook de reden waarom de spieren actief bewegen tijdens de spieroefening. Dit helpt de botmineralisatie, significant bij het voorkomen van osteoporose in de toekomst. Dit stimuleert extra spierkracht net als het eiwitpoeder waar je hier meer kan over lezen.

Het grote voordeel van fitness apparaten tegenover losse gewichten is een bepaalde veiligheid / zekerheid dat je hebt en een heel gemakkelijk gebruik van deze toestellen. Deze fitnesstoestellen zijn uitgerust met controle mechanisme en stuurt de weerstandspaden. Zo is het minder gevaarlijk en voorkomt de gebruiker om niet gekweld te geraken , gewond of vast komen te zitten. In het geval u de gewichten niet meer kunt houden zal het veiligheismechanisme ervoor zorgen dat niets u raakt. De fitnessleraars hulp heb je niet meer nodig tijdens het sporten. Zwaardere gewichten zijn comfortabeler om te heffen, en is ideaal om uw spiermassa te verhogen. Aanpassingen op de fitnesstoestellen kunnen gemakkelijk worden gemaakt, dat is de reden waarom deze apparaten erg populair zijn in veel fitnesscentra en sportscholen.

Het grote nadeel van vrije gewichten is de veiligheid. Als u een bench press doet met een barbell, dan is het mogelijk om vast te zitten met je spieren, vooral als je er niet in slaag om een bepaalde herhaling van oefeningen te voltooien. Het is raadzaam om uw oefeningen te doen met een fitnessinstructeur of een vriend/vriendin die jou kan bijstaan bij het uitvoeren van je training. Je mag zeker niet vergeten dat grotere controle nodig is bij het stabiliseren van je spieren. Totale controle is nodig bij het tillen zodat de gewrichten en spieren geen blessures oplopen. Gebruik en techniek moeten goed toegepast worden bij gebruik van vrije gewichten.

Veel fabrikanten hebben weerstand ontworpen op de fitnesstoestellen met verschillende kwaliteiten en ontwerpen. Meestal zijn deze apparaten voor de dagdagelijkse gebruikers met de typische lengtes , ledematen lengtes en gewichten. De bewegingen van de oefeningen worden begeleid door de fitnesstoestellen. Dus, soms kan de beweging niet de perfecte beweging zijn voor de lengte van je been lengte of grootte van uw lichaam. Dit dwingt je lichaam tot aanpassingen, een beweging die eigenlijk niet goed is , maakt de oefening nutteloos.

De keuze hangt dus af van jou . Om alles hier nog eens kort samen te vatten, vrije gewichten zijn beter voor het bereiken van volledige stabilisatie van de spieren en de vrijheid van bewegingen, terwijl de fitness aparaten zorgen voor veiligheid en ze zijn eenvoudig in gebruik. Denk aan je fitness-doelstellingen en kies overeenkomstig.

Plaats een reactie