De Top 10 Fitness Trends voor 2013

De nieuwste fitness trends van 2013 werden onderzocht op basis van een enquête van verschillende internationale fitness professionals.
De onderzoekers zeggen dat het onderwijs-en certificeringsprogramma’s voor gezondheid en fitness professionals zijn exponentiële groei doormaakt. Het aantal werkzame fitness trainers zal naar verwachting met 29% stijgen van 251.400 in 2010 naar 311.800 in 2020. Door de vele reclame op de tv worden we ons allemaal meer en meer bewust dat we gezond moeten leven, en dit zet ons aan tot sporten.

In onderstaande lijst vind je de resultaten van de enquête, de top 10 fitness trends voorspeld voor 2013 zijn:

1. De vraag naar opgeleide, gecertificeerde en ervaren fitness professionals zal boomen, de Vacatures voor fitness werknemers wordt verwacht dat ze veel sneller gaan stijgen dan het gemiddelde van alle andere beroepen.

2. Krachttraining – Op nummer 2 staat de krachttraining, dit blijft een sterke trend ook in 2013. Krachttrainig is niet langer beperkt tot bodybuilding, de meeste mensen doen aan bodybuilding om hun spierkracht te verbeteren of te behouden.

3. Body-gewicht opleiding – De oefeningen voor 2013 met betrekking tot lichaamsgewicht is oefeningen doen met zo weinig mogelijk materiaal, voorbeelden hiervan zijn push-ups, pull-ups, pompen en zo verder…

4. Kinderen en overgewicht – ook een nieuwe fitnesstrend voor 2013 is de trend van kinderen die kampen met het probleem van overgewicht, de oefeningen zijn gericht op het probleem van obesitas bij kinderen. Scholen houden zich altijd maar meer en meer bezig met de voeding van de kinderen en het overgewicht, wat een belangrijk probleem is in onze maatschappij

Your ads will be inserted here by

Easy AdSense.

Please go to the plugin admin page to paste your ad code.

5. Lichaamsbeweging en gewichtsverlies – In alle trends lijsten over fitness kom je overal hetzelfde tegen, de trend is nog altijd om populaire dieetplannen te volgen om gewicht te verliezen. Logisch ook wie wil er nu niet vermageren, diëten blijft popoulair en zal in de toekomst populair blijven.

6. Fitness programma’s voor oudere volwassenen – Wat moeten ouderen anders doen met hun tijd, fitness clubs profiteren van de vergrijzing van de babyboomgeneratie met leeftijd aanpassende oefenprogramma’s.

7. Personal training – Naarmate dat er meer en meer personal trainers gecertificeerd raken, worden ze steeds meer toegankelijk in een verscheidenheid van instellingen, zoals corporate wellness, fitness centra, clubs, dansscholen, medische fitnessprogramma’s.

8. Functionele fitness – Onderzoekers definiëren functionele fitness als het gebruik van krachttraining om balans, coördinatie, kracht en uithoudingsvermogen voor activiteiten in het dagelijks leven te verbeteren. Functionele fitness-programma’s zijn ontworpen om activiteiten in de werkelijkheid/ dagelijks leven beter aan te kunnen. Deze funtionele fitness is meestal toepasselijk voor de oudere generatie.

9. Core training – Het gebruik van apparatuur zoals balansballen … De Core training benadrukt de kracht en conditionering van de stabiliserende spieren van de midden-sectie. Onderzoekers beweren dat de uitoefening van de belangrijkste spieren in de heupen, onderrug en buik de algehele stabiliteit voor dagelijkse activiteiten en sportieve prestaties verbetert.

10. Groepstrainingen – Een zegen voor prijsbewuste klanten, personal trainers kosten immers veel geld, vele mensen doen beroep op de diensten van een persoonlijke trainer, maar als je met een groepje van 2-4 mensen bent, komt dit een stuk voordeliger uit.

Plaats een reactie