De Top 10 Fitness Trends voor 2013

De nieuwste fitness trends van 2013 werden onderzocht op basis van een enquête van verschillende internationale fitness professionals.
De onderzoekers zeggen dat het onderwijs-en certificeringsprogramma’s voor gezondheid en fitness professionals zijn exponentiële groei doormaakt. Het aantal werkzame fitness trainers zal naar verwachting met 29% stijgen van 251.400 in 2010 naar 311.800 in 2020. Door de vele reclame op de tv worden we ons allemaal meer en meer bewust dat we gezond moeten leven, en dit zet ons aan tot sporten.

In onderstaande lijst vind je de resultaten van de enquête, de top 10 fitness trends voorspeld voor 2013 zijn:

1. De vraag naar opgeleide, gecertificeerde en ervaren fitness professionals zal boomen, de Vacatures voor fitness werknemers wordt verwacht dat ze veel sneller gaan stijgen dan het gemiddelde van alle andere beroepen.

2. Krachttraining – Op nummer 2 staat de krachttraining, dit blijft een sterke trend ook in 2013. Krachttrainig is niet langer beperkt tot bodybuilding, de meeste mensen doen aan bodybuilding om hun spierkracht te verbeteren of te behouden.

3. Body-gewicht opleiding – De oefeningen voor 2013 met betrekking tot lichaamsgewicht is oefeningen doen met zo weinig mogelijk materiaal, voorbeelden hiervan zijn push-ups, pull-ups, pompen en zo verder…

4. Kinderen en overgewicht – ook een nieuwe fitnesstrend voor 2013 is de trend van kinderen die kampen met het probleem van overgewicht, de oefeningen zijn gericht op het probleem van obesitas bij kinderen. Scholen houden zich altijd maar meer en meer bezig met de voeding van de kinderen en het overgewicht, wat een belangrijk probleem is in onze maatschappij

5. Lichaamsbeweging en gewichtsverlies – In alle trends lijsten over fitness kom je overal hetzelfde tegen, de trend is nog altijd om populaire dieetplannen te volgen om gewicht te verliezen. Logisch ook wie wil er nu niet vermageren, diëten blijft popoulair en zal in de toekomst populair blijven.

6. Fitness programma’s voor oudere volwassenen – Wat moeten ouderen anders doen met hun tijd, fitness clubs profiteren van de vergrijzing van de babyboomgeneratie met leeftijd aanpassende oefenprogramma’s.

7. Personal training – Naarmate dat er meer en meer personal trainers gecertificeerd raken, worden ze steeds meer toegankelijk in een verscheidenheid van instellingen, zoals corporate wellness, fitness centra, clubs, dansscholen, medische fitnessprogramma’s.

8. Functionele fitness – Onderzoekers definiëren functionele fitness als het gebruik van krachttraining om balans, coördinatie, kracht en uithoudingsvermogen voor activiteiten in het dagelijks leven te verbeteren. Functionele fitness-programma’s zijn ontworpen om activiteiten in de werkelijkheid/ dagelijks leven beter aan te kunnen. Deze funtionele fitness is meestal toepasselijk voor de oudere generatie.

9. Core training – Het gebruik van apparatuur zoals balansballen … De Core training benadrukt de kracht en conditionering van de stabiliserende spieren van de midden-sectie. Onderzoekers beweren dat de uitoefening van de belangrijkste spieren in de heupen, onderrug en buik de algehele stabiliteit voor dagelijkse activiteiten en sportieve prestaties verbetert.

10. Groepstrainingen – Een zegen voor prijsbewuste klanten, personal trainers kosten immers veel geld, vele mensen doen beroep op de diensten van een persoonlijke trainer, maar als je met een groepje van 2-4 mensen bent, komt dit een stuk voordeliger uit.

Hoe moet ik een sixpack trainen

Iedereen droomt ervan om een sixpack te hebben, dit gaat natuurlijk niet vanzelf maar met wat training is dit zeker mogelijk. Met de kettlebells kan je binnen de 3 Weken je buikspieren zichtbaar maken. Na enkele trainingen zie je meteen resultaat , welk resultaat hangt natuurlijk af van je vetpercentage. Hoe meer vet je hebt, hoe (meer…)

5 boeken omtrent spiermassa

Krachttraining een anatomische benadering

Alle oefeningen worden uitgebreid beschreven, incl. evt risico’s. Ook wordt beschreven welke spiergroep(en) wordt getraind. Een aanrader voor iedereen die meer met dumbbells en halters aan de slag gaat. Dit is het boek dat ik elke workout een paar keer pak om nog even na te lezen hoe de oefening precies gaat, wanneer ik moet inademen en uitademen, etc. teneinde een perfecte oefening te doen.

Bekijk dit boek

 

(meer…)

Leer in 7 simpele stappen hoe je snel kan afvallen

het mentale dieet plan

Hoe moet je snel afvallen, dit is waarschijnlijk de meest gestelde vraag net voor de zomer.Iedereen wil nog enkele kilotjes afvallen en wil natuurlijk een beetje spiermassa bij krijgen, maar natuurlijk is dit niet zo makkelijk . Om te vermageren en vet te verbranden moet je doorzettingsvermogen hebben , het is niet dat
je van de ene dag op de andere dag kan beslissen om 10 kg te vermageren. Je moet doorzetten om te vermageren, anders geraak je er niet. Ik heb ook duizenden diëten geprobeerd , en het ene dieet was al effectiever dan het andere maar nadat ik het voor de zoveelste keer heb opgegeven, kwam de kilo’s er terug weer bij. En het gebeurde dikwijls dat ik terug zwaarder was dan voor ik begon met mijn dieet. Tot op die dag dat mijn buurvrouw langskwam, ik had haar nog nooit zo gezond gezien, ze straalde echt (meer…)

Hoe moet ik mijn lichaam onderhouden?

Het antwoord op deze vraag is heel simpel, wekelijks gaan sporten en je lichaam zal al heel erg tevreden zijn hiermee. Wat het natuurlijk nog makkelijker maakt, is een fitnesscentrum thuis installeren.

Vandaag de dag worden meer en meer mensen zich bewust van hun figuur. Maar omdat het leven zo druk is , is het moeilijk om nog tijd te maken om te sporten, laat staan een eigen fitnesscentrum thuis installeren. Het zal je wel tijd besparen als je thuis kan sporten en dat je je niet hoeft te (meer…)

Fit zijn en fit blijven

Of je nu jonger bent dan 30, of net 25 of nog steeds een tiener op school, het zorg dragen voor je lichaam en die geregeld trainen volgens een bepaald work-out schema is de fool-proof manier voor  een goede gezondheid. Fitness zorgt ervoor dat je lichaam in staat is om taken en recreatieve activiteiten te doen. Het is het vermogen van je lichaam die ervoor zorgt dat je stress beter kan weerstaan, het verdragen en het uitvoeren van bepaalde taken onder bepaalde omstandigheden.
(meer…)

Welk fitnessprogramma moet ik kiezen volgens mijn behoefte?

Meer en meer mensen stellen zich vandaag de dag, de vraag hoe het zit met hun gezondheid. Ben ik niet te ongezond bezig aan het eten of doe ik niet te weinig sport ? Iedereen heeft meer en meer zorgen over zijn gezondheid. Trouwens, wie denkt daar niet eens over na? Met de alarmerende toename van hart gerelateerde ziektes en diabetes, en de Verenigde Staten die zijn bijnaam “het dikste land ter wereld” heeft gekregen is niet voor niets. Je hebt alle recht om bezorgd te zijn over je lichaam, want alle signalen wijzen er naartoe dat we ongezond leven. Je moet er je van bewust zijn dat je lichaam een hele belangrijke rol heeft in je dagdagelijks leven.
(meer…)

Gezocht: fitness trainers

De dag van vandaag kunnen niet alleen filmsterren ze veroorloven. Nee, we praten niet over dure merkkleding en schoenen. We hebben het over persoonlijke fitness trainers die alleen filmsterren en miljonairs zich konden veroorloven in het verleden. Maar nu niet meer. Tegenwoordig kan iedereen die lid is van een sportschool een persoonlijke fitness trainer inhuren die een routine-training opstelt specifiek voor hen.
(meer…)

Fitness om je spiermassa op te bouwen

dumbbell zoals je ze kan kopen om thuis te trainenFitness voor Spieropbouw: een vergelijking van de fitnessapparaten van Free Gewichten

Krachttraining is uitstekend geschikt voor het ontwikkelen van verschillende spiergroepen, en er zijn tal van machines die u zullen helpen in uw fitness-regime. Je moet vergelijkingen maken tussen het gebruik van machines en vrije gewichten. Beide hebben voor-en nadelen zoals alles en het doel van het vergelijken is af te wegen welke het best voldoet aan uw conditie.
(meer…)

Fitness voor de gezondheid van de vrouwen

vrouwen fitness

Fitness, spiermassa opbouwen en fitnessruimte work-outs heeft allang de traditionele mannenclubs voorbijgestoken. Met de hype rond conditie , gezondheid en een gezonde levensstijl, worden de meeste vrouwen ook lid van een of andere fitnessclub. Echter, mannen en vrouwen hebben verschillende behoeften op vlak van fitnessen.

Fitness voor de vrouwen richt zich speciaal op de spieren van de bovenrug. Het grootste deel van de oefeningen of work-outs zijn ontworpen voor de buikspieren. En vrouwen die net bevallen zijn maken hier gebruik van. Tegelijkertijd zorgen oefeningen op maat gemaakt voor de vrouwen gewoonlijk voor gewichtsverlies. En terwijl mannen de neiging hebben om zich te richten op de opbouw van spieren, zullen vrouwen zich meer toeleggen op het uitzicht van hun spieren. Krachttraining is belangrijk, zowel voor mannen als vrouwen.
(meer…)